سود و جرایم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بخشوده می شود

سود و جرایم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بخشوده می شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با ارسال ابلاغیه بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال از سوی بانک مرکزی ، آیین ‌نامه اجرایی آن نیز به بانک های این استان و شعب آنها ابلاغ‌ شده است.

 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل ، ارژنگ عزیزی روز شنبه در جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: سهمیه اختصاصی به بانک های کشاورزی ، ملی ، سپه ، تجارت و صادرات مشخص شده و این بانک ها تا پایان سال جاری آماده اجرای ابلاغیه و آیین ‌نامه اجرایی مربوطه با رعایت اولویت های تعیین شده هستند.
وی اظهار کرد: پیگیری برای تخصیص سهمیه برای بانک های ملت ، رفاه کارگران و توسعه تعاون نیز ادامه دارد.
عزیزی گفت: بدهکاران بانکی در صورتی ‌که نسبت به تسویه نقدی تسهیلات خود در موعد مقرر اقدام کنند سود و جرائم تسهیلات آنها بخشیده و تنها باید اصل بدهی خود را پرداخت کنند.
او افزود: در این ابلاغیه اولویت بخشودگی سود و جرایم به مانده مطالبات بابت تسهیلات اعطایی یارانه‌ ای مورد حمایت دولت برای حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی و آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه اختصاص دارد و در صورت باقی‌ ماندن سهمیه ابلاغی این منابع صرف بخشودگی جرایم و سود تسهیلات با مبالغ تسهیلات خرد می‌ شود.
شهریورماه امسال مجلس به پیشنهاد دولت مصوبه ‌ای را ارائه که بر اساس آن سود تسهیلات غیر جاری تا سقف یک میلیارد ریال از محل منابع حاصل از تسعیر نرخ ارز پرداخت شود، از این ‌رو بدهکاران تا سقف یک میلیارد ریال فقط ملزم به پرداخت اصل بدهی بوده و پرداخت سود آن بر عهده دولت است در عین ‌حال جریمه دیرکرد نیز باید از سوی بانک‌ ها بخشیده شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ شنبه 21 اسفند 1395 ] [ 18:41 ] [ مصطفی ]
[ ]